EN

כדי למנוע עוגמת נפש ולהימנע מתביעה כספית – הקפידו על כללי ההנגשה באתר העסק שלכם

על פי חוק, כל בעל עסק מחויב בהנגשת העסק שלו לבעלי מוגבלויות. ההנגשה היא גם פיזית, בחנויות ומשרדים (למשל גישה לכיסא גלגלים), והיא גם הנגשה מקוונת – למשל אתרי אינטרנט ואפליקציות שמותאמים בין השאר לאנשים עיוורים, כבדי שמיעה ובעלי מוגבלות מוטורית. מטרתו של חוק ההנגשה היא כמובן חיובית – להעניק שוויון לבעלי מוגבלויות. האם החוק […]

לעסק שלכם יש זהות מסחרית – וכדאי מאוד שתשמרו עליה היטב

איך אנחנו יודעים ממי אנחנו קונים מוצר או שירות? איך אנחנו יודעים שרכשנו את המותג שרצינו לרכוש? על פי תווי הזיהוי שלו – שם, לוגו, סלוגן. או בשמם המקצועי: "סימני מסחר". סימני המסחר טומנים בחובם את המוניטין של העסק, את הזהות המסחרית שלו. כאשר אנשים, למשל, קונים "מרצדס" הם עושים זאת כי הם מצפים למוצר […]

אם יש לעסק שלכם אתר או אפליקציה – אתם חייבים להגדיר להם תנאי שימוש

חשוב מאוד להפנים שהפעילות העסקית המקוונת שלכם היא זירה עסקית לכל דבר ועניין. אנשים נכנסים לאתר או לאפליקציה שהשקתם, מתרשמים מהם, לעיתים קונים דרכם, לעיתים מסתמכים על מה שיש בהם לפעילות כלשהי. משמעות הדבר היא שכל פעילות מסחרית שנעשית דרך הנכסים הדיגיטליים שלכם – כפופה לחוקים החלים במסחר הפיזי (וחלקם אף מחמירים יותר), וממילא חשופה […]

לא משנה כמה טובים הקשרים ביניכם, אם אתם שותפים עסקיים – אתם חייבים הסכם, משתי סיבות

שותפות עסקית היא לא רק דבר מבורך, לרוב היא גם עניין חיוני. שילוב כוחות, יכולות ושאיפות, כאשר נעשה נכון, מגדיל משמעותית את הפוטנציאל העסקי ואת הגשמתו בפועל. יחד עם זאת, כמו בכל שיתוף פעולה, קצר טווח או ארוך טווח, על השותפות העסקית להיות מנוסחת וחתומה תחת הסכם (הסכם מייסדים, הסכם שותפות או הסכם שיתוף פעולה […]

גם לפרק שותפות צריך לדעת

כמו בכל שותפות בחיים, גם בשותפות עסקית יש עליות ומורדות. וכמו בכל שותפות בחיים, לעיתים מגיעים לנקודת שבר – לסכסוך – ולפירוק השותפות העסקית. ככלל, סכסוך שותפים מורכב ומנוהל בשני מישורים: א. המישור המשפטי-מסחרי. במישור זה, עצם קיומו של הסכם שותפים שיצר מראש מנגנון יעיל לפירוק השותפות – מהווה יתרון גדול.  ב. המישור האנושי-רגשי. מה […]

שומרים על הנכסים הדיגיטליים שלנו – טיפים להתקשרות נכונה עם מעצב, מפתח או מתחזק אתרי אינטרנט

במסגרת עיסוקינו כמגשרים ומייצגים בסכסוכים עסקיים, מגיעים לפתחנו לא מעט סכסוכים בין לקוחות לבין ספקים בתחומים שונים. בתחומי הסטארט-אפ והאינטרנט, עשויים להיות סכסוכים כספיים שגורים כבכל תחום אחר, אולם ישנם מקרים אחרים שבהם נאלצים הצדדים להתמודד עם אתגרים הייחודיים לתחום האינטרנט, כאשר פעמים רבות מדובר בסוגיות שגם בתי המשפט טרם הכריעו בהן. למשל – בין […]

איך מתכננים עסקת מיזוג ורכישה?

בסרטון הבא אנחנו מסבירים במה חשוב להתמקד כדי לתכנן נכון עסקת מיזוג ורכישה: אז איך אנחנו ניגשים לעסקה של מיזוג ורכישה? הטיפ החשוב ביותר – לא להתרכז במבנה של ההסכם, אלא בתוכן שלו, כלומר לענות על שלוש שאלות: –        מה בעצם אנחנו קונים או רוצים לקנות –        מה אנחנו […]

האם מותר להשתמש בסימני מסחר של מתחרים עבור פרסום ממומן בגוגל?

סימני מסחר, כמו שמות ולוגואים, מזוהים עם העסק והפעילות שלו באופן מובהק – ולכן אסור לאחרים לעשות בהם שימוש לצורכי מסחר. כך, למשל, השם "שברולט" בתחום הרכב מזוהה עם חברה מסוימת ומוצרים מסוימים, ולכן כל שימוש בשם "שברולט" בתחום הרכב למטרות רווח ייחשב ניצול פסול של מוניטין החברה ועשוי לפגוע בשמה של החברה וברווחיה. יחד […]

חותמים על חוזה עם חברה בינלאומית? דברים שחשוב לדעת

בסרטון הבא אנחנו מסבירים בקצרה למה כדאי לשים לב לפני שחותמים על חוזה התקשרות עם חברה בינלאומית: https://fb.watch/s6IuH8-sl1/ חוזים עם חברות בינלאומיות הם חוזים מורכבים, הכוללים מונחים באנגלית משפטית ואנגלית עיסקית שאינם מובנים לרוב מקבלי ההחלטות ברוב החברות. בד"כ מקבלי ההחלטות בודקים את הסעיפים הטריוויאליים בחוזה, כמו עלות הקנייה או המכירה, זמני אספקה וכדומה, אבל הם […]

איך פועלים נגד חיקויים מסחריים?

בסרטון הקצר הבא אנחנו מסבירים איך פועלים נכון נגד חיקויים מסחריים של שם, מותג או לוגו: https://fb.watch/soi-0MqyYv/ מה עליכם לעשות כאשר אתם מגלים שמישהו מחקה את המותג, השם או הלוגו של העסק שלכם? השאלה הראשונה היא – האם רשמתם את המותג שלכם כסימן מסחרי. אם אכן רשמתם את המותג כסימן מסחרי – ניתן לשלוח מכתב התראה ובו […]